QUARTER TO TWELVE Little Walter (Red Lightnin’, 1969)

Little Walter - Quarter to TwelveCau a les meves mans Quarter to Twelve, recopilació de Little Walter editada per Red Lightnin’ l’any 1969 i segon llançament del segell, després de In the Beginning de Buddy Guy.

Com la gran majoria d’artistes de blues de l’època, Little Walter mai va gravar un àlbum. Així doncs, artista de singles, l’únic llarga durada editat en vida de Walter va ser The Best of Little Walter, editat l’any 1958 per Checker, subsidiària de Chess Records. Es tracta d’un recull de cançons que van assolir el Top 10 del chart entre 1952 i 1955.

Què diferencia Quarter to Twelve de The Best of Little Walter? Per començar, la diferència més obvia: cap dels dos àlbums no comparteixen ni tan sols un tema. El disc publicat per Red Lightnin’, tot i contenir cançons enregistrades en diferents períodes (1953-1964), és el més semblant al que podríem considerar un LP de Walter. Es tracta d’una recopilació amb molt de sentit, que fuig dels hits i que està sel·leccionada amb cert efecte de continuïtat. No busca otorgar una gratificació immediata, més aviat mira de proporcionar coherència en el seu conjunt. No hi trobarem, doncs, temes com Juke o My Babe. Però sí, tranquils, hi trobem molt de shuffle com per exemple Mellow Down Easy o Crazy Mixed Up World, encara que predominen els temes més slow com el que dóna nom al disc.

Trobo que Tres quarts de dotze defineix molt bé el caràcter musical de Little Walter: intens, fogós i provocador, un caràcter que atemperava la seva personalitat agressiva, encesa i ferotge.

Com hem comentat, Quarter to Twelve s’edita l’any 1969, un any després de la mort de Walter. En un descans d’un concert que estava oferint a un club del sud de Chicago, Walter, buscabregues professional, es veu enmig d’una baralla. Mor aquella mateixa matinada mentre dorm a casa d’una de les seves parelles.

Anys viscuts al límit, gran bebedor, busca-raons, Walter semblava més vell del que era en realitat. Com va dir Muddy Waters després de la seva mort, Little Walter era mort deu anys abans de morir.

Little Walter1

                                                                                                                                                              

Cae en mis manos Quarter to Twelve, recopilación de Little Walter editada por Red Lightnin’ en el año 1969 y segundo lanzamiento del sello, tras In the Beginning de Buddy Guy.

Como la gran mayoría de artistas de blues de la época, Little Walter nunca grabó un álbum. Así pues, artista de singles, el único larga duración editado en vida de Walter fue The Best of Little Walter, lanzado el año 1958 por Checker, subsidiaria de Chess Records. Se trata de un repertorio de canciones que consiguieron llegar al Top 10 del chart entre 1952 y 1955.

¿Qué es lo que diferencia Quarter to Twelve de The Best of Little Walter? Para empezar, la más obvia: ninguno de los dos álbumes comparten una solo tema. El disco publicado por Red Lightnin’, pese a contener canciones grabadas en diferentes periodos (1953-1964), es lo más parecido a lo que podríamos considerar un LP de Walter. Se trata de una recopilación con mucho sentido, que huye de los hits y que está seleccionada con cierto efecto de continuidad. No busca otorgar una gratificación inmediata, más bien intenta proporcionar coherencia en su conjunto. No encontraremos, pues, temas como Juke o My Babe. Pero sí, tranquilos, encontramos mucho shuffle, como por ejemplo Mellow Down Easy o Crazy Mixed Up World, aunque predominan los temas más slow como el que da nombre al disco.

Las doce menos cuarto define muy bien el carácter musical de Little Walter: intenso, fogoso y provocador, un carácter que atemperaba su personalidad agresiva, encendida y feroz.

Como hemos comentado, Quarter to Twelve se edita el año 1969, un año después de la muerte de Walter. En un descanso de un concierto ofrecido en un club del sud de Chicago, Walter, pendenciero profesional, se ve en medio de una pelea. Muere aquella misma madrugada mientras duerme en casa de una de sus novias.

Años vividos al límite, gran bebedor, follonero, Walter parecía más viejo de lo que en realidad era. Como dijo Muddy Waters después de su muerte, Little Walter estaba muerto diez años antes de morir.

Anuncios

Acerca de cY

amb i grega, dièresi i acabat en zeta

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: